Kisah Isteri Simpan Mayat Suami Selama 6 Bulan Sehingga Mereput Dengan Harapan Suaminya Akan Hidup Kembali Jika Mereka Banyak Berdoa..


Seorang wanita Kanada menyimpan mayat suaminya di dalam bilik tidur selama enam bulan selepas kematiannya kerana percaya suaminya akan bangkit semula jika mereka banyak berdoa.

Mayat Peter Wald, yang meninggal dunia pada usia 51 tahun, telah ditemui pada September lalu.

Sheriff telah melawat rumah itu untuk mengusir keluarga Kaling Wald bersama-sama dengan enam orang dewasa lain yang tinggal di dalam rumah itu, kerana tidak membayar sewa rumah.

Kaling dan lima anaknya yang berumur 11 hingga 22, telah membungkus pakaian dalam beg sebagai persediaan untuk berpindah.

Apabila Kaling membuka pintu bilik tidur untuk mendapatkan suaminya, sheriff terbau ada sesuatu yang mencurigakan berlaku.

Mayat Peter telah mereput sehinggakan banyak tikus masuk ke dalam bilik tidur itu yang terdapat mayat Peter, walaupun Kaling telah menutup pintu dan ruang udara untuk melindungi keluarganya daripada bau busuk mayat Peter.

Dua kakinya kelihatan terkeluar daripada selimut yang digunakan Kaling untuk membalut sekeliling mayat itu dengan pita pelekat, manakala topi telah diletakkan di atas kepalanya.

Peter Wald menghidap penyakit kencing manis yang kronik tetapi tidak pergi mendapat rawatan daripada doktor, kerana bergantung harap kepada Tuhan untuk menyembuhkannya.

'Ia merupakan satu kes yang amat sedih ... dia benar-benar percaya suaminya akan dibangkitkan daripada mati, walaupun selepas enam bulan,' kata penolong peguam Janet Booy.

Hakim Mahkamah Tinggi Marjoh Agro emnggantungkan hukuman ke atasnya dan memerintahkan Kaling untuk berkhidmat dalam tempoh percubaan selama 18 bulan serta mendapatkan khidmat kaunseling.

'Kepercayaan anda bahawa suami anda akan membangkitkan bukan satu isu,' Agro diberitahu hari beliau. 'Ini bukan soal kepercayaan agama anda. Ia adalah mengenai keselamatan anda, keselamatan anak-anak anda dan keselamatan masyarakat umum. '

Sumber: dailymail.co.uk

0 Response to "Kisah Isteri Simpan Mayat Suami Selama 6 Bulan Sehingga Mereput Dengan Harapan Suaminya Akan Hidup Kembali Jika Mereka Banyak Berdoa.. "

Post a Comment